Chcete se pustit do webového copywritingu a přemýšlíte, jak na to? Jak napsat chytlavé příspěvky do blogu a prodejní popisky vašich výrobků a služeb? Přečtěte si 4 základní pravidla, kterými se při tvorbě textů řídit.
Pište tak, aby vám cílová skupina rozuměla
Než se pustíte do tvorby webových stránek, udělejte si představu o člověku, pro kterého budete obsah psát. Skvělé řešení symbolizuje sestavení analýzy zákazníka, ke které lze využít takzvanou personu. Persona je důležitou pomůckou pro každého marketéra při plánování marketingové strategie. Zahrnuje přitom řadu údajů – demografické informace, každodenní zvyky, nebo třeba nákupní motivaci.
Je zkrátka důležité si ujasnit, pro koho texty píšete. Jinak budou vypadat texty pro teenagery, jinak pro lidi v produktivním věku a zcela odlišně pro seniory.
Živnostníkům nebo menším firmám lze dále doporučit, aby se při psaní vyhnuly používání strohého „my“. A psali sami za sebe, svým vlastním jménem.
Nepublikujte obsah, který vaše zákazníky nezajímá
Při tvorbě obsahu se vyhněte takovému, který vaše zákazníky nezajímá. Zamyslete se nad tím, zda píšete pro laiky, odborníky, nebo vaše potenciální kolegy.
Vyhněte se publikaci obsahu, který je neaktuální. Výrazně to totiž snižuje vaši odbornost. Ukažte ostatním, že se ve svém oboru neustále vzděláváte a že máte opravdu aktuální informace.
Pokud se chcete pustit do tvorby firemního blogu, ujistěte se, že zde budete články vydávat opravdu pravidelně. Ideální je připravit jeden článek za měsíc až dva. Pokud publikujete jeden článek za rok, výrazně tím snížíte svou důvěryhodnost.
Úderná sdělení, krátké odstavce
Za všech okolností pamatujte na to, že na internetu nečteme – spěcháme. Na webu musíte umět předat veškeré informace v co nejhutnější formě. Pište krátká a úderná sdělení. Vyhýbejte se dlouhým větám. A zaměřujte se na krátké odstavce.
Vše samozřejmě podpořte správným formátováním. Zvýrazněte důležité nebo zajímavé informace. Myslete na správné členění textu a nebojte se používat číslované či nečíslované seznamy.
Přidejte výzvy k akci
Vytvořit fantastický text popisující vaši službu či výrobek nestačí. Nyní je potřeba jej ještě vyšperkovat a připojit výzvy k akci. Jinak si návštěvník text přečte a ve většině případů odejde. A vy zbytečně přijdete o konverzi.
Výzva k akci může mít podobu textového odkazu, tlačítka či formuláře. Nestyďte se přitom návštěvníkovi říct, co chcete, aby udělal. Má vás kontaktovat? Poslat poptávku? Vložit zboží do košíku? Nebo něco úplně jiného?
Nechte si vytvořit obchodně úspěšný web na míru. Více informací se dozvíte na www.mdwebdesign.cz.