Nastavit PPC kampaň a následně ji průběžně vyhodnocovat vám může pomoci PPC agentura v Praze. To ale neznamená, že byste sami neměli mít ani tušení, jaké metriky sledovat, abyste zjistili, zda se vám PPC reklama vyplatí. Výsledek reklamy ovlivňuje řada faktorů – text vyhledávaného dotazu, klíčová slova, pozice reklamy, konkurence, čas i její umístění. Vyhodnocování pak závisí na vámi stanovených cílech.
Zvýšení povědomí
Pokud je vaším hlavním cílem zvýšení povědomí o značce, měli byste se snažit, aby si vás zákazník zapamatoval a vracel se k vám. Soustředit se proto budete na počet zobrazení reklamy, procento viditelných zobrazení a počet interakcí s vaší reklamou. Nejspíš to bude chtít trochu experimentovat s umístěním reklam, abyste získali co nejlepší cenu za 1000 zobrazení.
Návštěvnost stránek
Je pro vás nejdůležitější návštěvnost? Pak pro vás bude určující cena za proklik, která by měla být co nejnižší. Prospěšnost reklamy vyhodnotíte z míry prokliku, relativního CTR, které vám prozradí, jak si vedete mezi konkurencí, a relevance reklamy a klíčového slova. Sledovat byste měli také skóre kvality, což je metrika, která ukazuje přínos reklamy pro uživatele.
Finanční zisk
Pokud provozujete e-shop, nejspíš vás nejvíc bude zajímat zisk a počet nákupů. Pro vás budou nejdůležitější metriky PNO (tedy kolik procent tržby tvoří náklady na reklamu), ROAS (podíl nákladů na obratu) a ROI (návratnost investic, která pracuje s čistým ziskem). U všech metrik si musíte stanovit, jaká hranice je pro vás ještě přijatelná a jaká už se vám nevyplácí. Berte ale v potaz, že přínos reklamy může být i jiný než čistě finanční.
Zisk nových poptávek
Jsou pro vás rozhodující nové poptávky, telefonické kontakty nebo vyplnění dotazníku? Metrika CPA vyjadřuje, kolik jste museli investovat do jejich zisku. Musíte vědět, jaká cena je pro vás smysluplná a kdy začínáte prodělávat. Samozřejmě by vás měla zajímat i jejich kvalita, ne každý nový kontakt se vám bude vyplácet.