V dnešní uspěchané a velmi dynamické době patří k hlavním pilířům dlouhodobého úspěchu firmy její schopnost udržet si zákazníky. Konkurence roste napříč většinou oborů a spotřebitelé tak mají mnohem pestřejší výběr než v minulosti. Přimět je, aby se vrátili a opět utratili peníze, je často pořádný oříšek. Zajímá vás, co můžete udělat pro to, aby se vaši zákazníci vraceli? Vyzkoušejte následující prověřené strategie.
Buďte jedineční, anebo „jen“ lepší než ostatní
Zákazník je král a vaše podnikání se bez něj neobejde. Proto mají firmy, které hledí na potřeby svých zákazníků a snaží se jim poskytovat výjimečné služby (tzn. služby zcela unikátní, anebo standardní, ale s přidanou hodnotou), mnohem větší šanci, že se k nim zákazníci budou vracet.
Samozřejmě ne vždy můžete do nabídky zahrnout netradiční zboží/služby, ale i tak můžete zvýšit úroveň zákaznického servisu. Spusťte další komunikační kanály (např. sociální sítě), poskytujte okamžitá řešení problémů a neváhejte překračovat hranice, abyste uspokojili i náročnější nakupující.
Buďte štědří
Zákazníci se obvykle tetelí blahem, když je prodejce za nákup odmění. Využijte toho a prostřednictvím benefitů ukážete, že si jejich loajality vážíte. Konkrétní forma je na vašem uvážení – můžete nasadit slevy, spustit věrnostní programy, ale třeba i personalizované propagačních akce formou e-mailingu. S jejich realizací vám pomůže CRM software.
Prosazujte individuální přístup
Zákazníci touží po pocitu, že jsou víc než jen číslo, a právě personalizací výrazně přispějete k vybudování trvalého vztahu. Začněte třeba tím, že budete v rámci komunikace používat jména a pokračujte doporučováním produktů a služeb na základě jejich nákupní historie.
Komunikujte otevřeně a slušně
Správně nastavená komunikace je klíčem k jakémukoli úspěšnému vztahu – a platí i v oblasti byznysu. Udržováním otevřené a transparentní komunikace posílíte důvěru a loajalitu zákazníků. V praxi to znamená pohotově reagovat na dotazy, v případě jakýchkoli problémů zachovat upřímnost a aktivně vyhledávat zpětnou vazbu.